Jossan!

Imorn kommer jag att åka iväg till jossan. Så kanske inte bästa uppdateringen då. Men på kvällen så får ni höra vad jag har gjort. Imorn ska jag åka iväg och kolla på stallet som vi har tänkt att stå i. Vi har två olika stall som har en plats över. Men jag tror att jag redan har bestämt mig. Men jag kan ju inte säga något innan jag har sett det andra stallet.
Nu har jag en liten fråga till er med egen häst: Hinner ni med allting så som skola, kompisar, läxor o.s.v. eller har ni en medryttare så att ni kan ha en `hästfri´ dag eller vad man kan kalla det för. Jag vet inte hur jag ska göra. Men tänker att det kanske blir svårt att hinna med allt. Men jag vet inte om jag skulle tycka att det skulle vara lite svårt att ha en medryttare då jag vill ha väldigt mycket kontroll över min häst. Så jag tror inte att min medryttare skulle tycka att jag var så rolig eftersom att jag vill att allt ska skötas på mitt sätt och exakt som jag vill ha det. Om jag skulle ha en medryttare så vill jag helst att det ska vara någon som jag känner så att jag kan lita på den.
Jag har även en till fråga till er: Om man har en c eller d ponny som man köper när man är 13. Och sen går åren och man blir 18år. Hur kommer ni att göra då? Kommer ni att sälja ponnyn och köpa en storhäst som ni kan tävla på och ha roligt med. Eller kommer ni att behålla ponnyn och kanske låta någon annan tävla den men ha kvar den själv? Den frågan har jag redan börjat tänka på då jag är en person som har jättesvårt för att skilljas från djur. Speciellt en häst som man jommer att ta hand om 24/7 och som kommer att bli ens bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0